Kerhosovellus

Kirjaudu sovellukseen oheisen painikkeen kautta

Kerhosovelluksen käyttöohje

Päivitetty 24. maaliskuu 2022

 

Kerhon vuosittaiset toimenpiteet kuten telakoinnin-, vartioinnin ja katsastusten varaukset hoidetaan
tietojärjestelmän kautta. Lisäksi vartioinnin yhteydessä pidetään samassa järjestelmässä vartiopäiväkirjaa.

  1. Sisäänkirjautuminen ja yleiskatsaus
  2. Vartiovuoron varaaminen
  3. Veneen laskun tai noston varaaminen
  4. Katsastusajan varaaminen
  5. Kysymykset

Sisäänkirjautuminen ja yleiskatsaus

Ennen kuin voit käyttää sovellusta olet saanut sähköpostiisi käyttäjätunnuksen ja salasanan
sähköpostiosoitteesta NoReply@venekerhot.fi. Käyttäjätunnus ja salasana on tullut siihen
sähköpostiosoitteeseen, jonka olet kerhon tietoihin ilmoittanut. Jos et löydä tunnuksia sähköpostistasi
muista varmistaa myös roskapostistasi, että tunnukset eivät ole ohjautuneet sinne.

Mikäli et kaikesta huolimatta löydä tunnuksiasi lähetä sähköpostia osoitteeseen toimisto(at)plvk.fi niin saat
uuden tunnuksen. Alla malli sähköpostista, jolla tunnukset sinulle saapuvat:

Kerhosovellus sähköpostiviesti

Tarvitset vain toimivan internetyhteyden ja -selaimen. Käytä mieluiten Google Chrome-selainta.

Vinkki: Kirjautuessasi ensimmäistä kertaa sovellukseen tallenna salasana selaimen salasanahallintaan ja
kirjautumisosoite selaimeen kirjanmerkiksi niin jatkossa sisäänkirjautuminen on helpompaa.

Sisäänkirjautuminen tapahtuu osoitteessa www.venekerhot.fi/plvk tai kerhon sivujen www.plvk.fi kautta.

Alla kirjautumisnäkymä järjestelmään, kun olet onnistuneesti päässyt oikeaan nettiosoitteeseen:

Kerhosovellus kirjautuminen

Alla järjestelmän perusnäkymä, kun olet onnistuneesti kirjautunut sisään:

Kerhosovellus etusivu
  • Vasemmasta reunasta pääset valitsemaan haluamasi tehtävän ja voit päivittää tietojasi sekä
    varauksiasi
  • Oikeasta yläkulmasta -nappia painamalla pääset kirjautumaan ulos sovelluksesta
  • Vihreä väri kertoo mitä valintoja voit kussakin näytössä tehdä
  • ”Omat tiedot”-valinnan takana olevat tietosi tulevat järjestelmään SPV:n Suuli-järjestelmästä. Niitä
    voi muuttaa lähettämällä pyynnön halutusta muutoksesta sähköpostilla sähköpostilla toimistolle
  • ”Laituripaikat”-valinnan takaa näet kerhon laituripaikkajärjestelyt ja laituripaikkojen numerot.

Vartiovuoron varaaminen

Vartiovuoro varataan menemällä sovelluksen ”Vartiovuorot” valinnan taakse, josta voi varata vuoron joko
listalta tai kalenterista vihreää nappia painamalla. Päiville, joissa vihreää nappia ei näy ei voi varata
vartiovuoroa.

Kerhosovellus vartiovuoro

Alla varausnäkymä, josta voit varata vartiovuoron. Muista painaa ”Vahvista ja tallenna” varaus.

Kerhosovellus vartiovuoro

Onnistuneesta varauksesta aukeaa ikkuna:

Kerhosovellus vartiovuoro

Saat tiedon ja muistutukset vartiovuoroista sähköpostiisi ennen vartiovuoroasi.
Vartiovuoron voit perua ”Omat tiedot”-valinnan kautta niin kauan kuin vuorojen varaus on auki.

Kerhosovellus omat tiedot

Varauksen sulkeutumisen jälkeen ole yhteydessä vartiopäällikköön, mikäli vuoroa on tarpeen muuttaa.
Vartiovuoron laiminlyönti johtaa vartiosakkoon ja uuteen vartiovuoroon.

TÄRKEÄÄ: Vartiovuoron aikana on vartijan pidettävä järjestelmässä vartiopäiväkirjaa.

Vartiopäiväkirjaa voi päivittää vain kerhotalolla olevasta vartiointikäyttöön varatusta tietokoneesta. Vartiopäiväkirjan tekoon
löytyvät ohjeet kerhotalolla kyseisen tietokoneen vieressä olevasta vartiointiohjeesta.

Veneen laskun tai noston varaaminen

Veneiden lasku- ja nostopäivät näkyvät valinnan ”Varaukset” valinnan takana ”-Nosto / lasku” kalenterissa
vihreinä.

Kerhosovellus nosto ja lasku

Valitse päivä ja varaa vuoro haluamaltasi yhteislaskupäivältä alla olevasta näkymästä. Vain
yhteislaskuvuorot varataan järjestelmän kautta:

Kerhosovellus nosto ja lasku

Katsastusajan varaaminen

Veneen katsastus varataan kuten nosto tai lasku varaamalla katsastusaika kalenterissa vihreänä näkyvältä
katsastuspäivältä. (Huom. alla olevassa kuvassa ei vielä katsastuspäiviä saatavilla)

Kerhosovellus katsastus

Kysymykset

Järjestelmän käyttöön liittyviä kysymyksiä voit lähettää toimiston sähköpostiosoitteeseen tai kysyä kerhon
hallituksen jäseniltä rannassa, kun heitä tapaat. Yhteisnostopäivinä on mahdollisuus saada
tukea ja opastusta järjestelmän käytössä kerhotalolla.